the daily rune

Alla inlägg under september 2011

Av cklara - 17 september 2011 21:08

Skrocka: av förtjusning: småskratta dovt och kluckande

Av cklara - 17 september 2011 21:02

The light that´s in my heart

Is from sunshine in your eyes

And the sunshine in your eyes

Is a Mirror of God


Av: Klara 

Av cklara - 13 september 2011 15:03

Projicera (psykol.) 


Hänföra egna undanträngda tankar och känslor till andra människor.

Av cklara - 13 september 2011 14:50

SAOL är Svenska akademiens ordlista, vilken är en tjock bok med svenskans alla godkända ord. Jag är en nörd. Beviset på det är kursen jag går i - Svenska:tala, skriva, övertyga. I kursen får man lära sig att argumentera, bedöma andras texter och få konstruktiv kritik på sin egen efter hur anpassad texten är och hur språkriktigt och textriktigt uppbyggd den är. Vi diskuterar också vad språknormer är och vad som är rätt och fel i språket. 


Hursomhelst, jag äger en egen SAOL. Och därför ska jag använda den också, nu när jag beställt den hem från internet (Kurslitteratur-listan var lite av en önskelista på det viset. Så SAOL blev en present till mig själv.)


Jag ska använda den genom att varje dag skriva vad ett ord betyder i enlighet med Svenska Akademins förklaring. 


Hade!


//Klara

Av cklara - 10 september 2011 13:48

Ni vet den lilla remsan med reklam för olika bloggar? Om inte, är den inte särskilt svår att föreställa sig. Bara massa små bilder i dålig kvalité med en egenskriven reklamtext till. En tjej hade tagit en bild på sig själv där hon stirrar rakt på mig(eller vem som än tittar på fotot) och skrivit "Kär och arg, hur ska det här gå???"
Ska det vara ett hot liksom?



/en modig och orädd gudfaderclara

Av cklara - 2 september 2011 22:05

Du är en äcklig manshora som ingen tycker om,

och gör de det känner de dig inte tillräckligt väl.

Jag hoppas att ingen köper din livsbiografi.

/en arg clara

Av cklara - 2 september 2011 16:26

En tanke när jag skapade bloggen var att vi skulle vara partipolitiskt obundna. Jag försöker. Clara försöker också, I guess. Ändå har vi veckans poltiker, kritik till viss människor och hyllar andra.. Men se det som att vi bara influerar vår blogg med lite personlighet, inte politik. Dessutom så är Veckans Politiker vänd till alla. Alla, förhoppningsvis, kommer få se ett kollage med en politiker inom sitt favoritparti. Även om Clara nångång neggade en i sitt kollage så är det inget att bli upprörd för.

Jag vet att ingen blivit upprörd. Säger detta i förebyggande syfte förstår ni, ifall tidningarna skulle hoppa på oss. Tillexempel Expressen avslöjar.


Varför ska ni inte bli upprörda om ni tycker vi driver med politikerna? Jo för all publicitet är god publicitet. Eller hur det nu var.


Whatever, jag är lite trött efter att ha varit på AF-borgen och plockat massa rabattkuponger, gratissaker och studentinformation. Det är därför jag svamlar. Detta behöver inte ses som ett försök att skriva något meningsfullt. mer ett sätt att skriva ner lite tankar som man kan ta till sig om man vill och fundera vidare på.


Well,


Smell you later!


//Klara


Av cklara - 1 september 2011 21:39

Klaraklaraklara. Jag vill inte ha smaltips, jag villl förbli knubbig.
Alla som är med mig, raise you hand. Jag älskar min mage, den är mysig.
Men jag älskar Klara ändå, fast hon är smal.

Nåväl, det var inte det jag ville prata om.
Jag ville diskutera att människor så lätt ser ner på saker de inte har någon egentlig koll på. 
Ett exempel är alla nya bloggare som börjar sitt första inlägg med att skriva "det här kommer inte vara som alla andra bloggar, jag kommer inte lägga ut bilder på dagens outfit. Däremot kommer jag berätta mycket om mitt liv som [insert ryttare, lärare, revisor, sjukling, porrskådis, rödhårig eller dylikt] och mina åsikter om allt mellan himmel och jord." Precis som alla andra bloggar då! Hur många bloggar finns det egentligen som inte innehåller berättelser om vardagsliv och åsikter? Det kommer ju på köpet vad man än gör, oavsett om man fotograferar, debatterar eller håller på med mode.

Dessutom passar de då på att ge en känga till alla som bloggar om sina kläder och sin stil. De vill få de att framstå som blåsta, istället för att se dem för vad de ofta är - annorlunda, kreativa, inspirirerande människor som vill uttrycka sig, i detta fallet genom kläder. Underbaraclara är en sådan människa, hon är briljant på alla sätt och vis, och hennes sommarprat om den kvinnliga frigörelsen i en femtiotals-kjol var rent fenomenalt.
Jag tror att många av de människorna skulle gissa på att Kissie är en modebloggare. Vilket visar vilken fantastisk koll de har på bloggosfären.

Ett annat fantastiskt exempel på människor utan koll är Jimmie Åkesson och hans partikamrater. bah.


Puss och kram(om det inte är Jimmie, för då kan du pussa min ända)!
Clara/Gossip Girl

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Ny omröstning om utseendet. Berätta vad ni tycker, vi ser inga namn, bara procent och antal röster. So what do you think about our very new look?
 Merlins beard! I actually like this!
 Excuse me, this can´t be the right platform can it? (not really sure what my opinion is)
 I feel like being home.
  I feel like having to kiss that Voldemort guy (Oh no, not the younger version.)
 "It´s like magic!"
 I don´t feel like having to kiss that Voldemort guy but I feel like I dislike.
 "...then everything went cold, as though all the happiness had gone from the world."
 "And all was well."
 "Murder me, Harry."

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards