the daily rune

Alla inlägg under augusti 2011

Av cklara - 28 augusti 2011 20:55

Jag är här! Jag är inte död! Oroa er inte för mig!
Ursäkta om jag låter lite andfådd, jag rusade hit.

Ni har överlevt utan mig, va? Era liv har inte stannat upp helt och hållet?
Mitt liv är allt annat än uppstannat. Jag har som Klara berättade för er börjat gymnasiet, naturvetenskap. Så att, jodå, det är ju en hel del pluggande redan efter de första dagarna. Det är av denna simpla anledning jag låtit bloggen hamna i skymundan, långt ner på prioreteringslistan. Jag lovar att det aldrig ska hända igen.
Fast lita inte på mig, jag lovar så mcyket som jag inte kan hålla. Men jag menar väl, det kan jag både lova och hålla.

Så, mina pussgurkor, jag ska bättra mig.

Kärlek!

/clara

Av cklara - 25 augusti 2011 14:34

To all you females out there who just want to have fun!

Av cklara - 25 augusti 2011 14:20


To you who like some one very very much!

Av cklara - 23 augusti 2011 00:53

Låt er inte luras utav rubriken. Jag är inte särskilt deppig. Men den här bloggen står och samlar dam vilket gör mig oh så full av skam. 


Clara har dock en anledning. Hon har blivit gymnasiist, javisst! Nu är hon en mycket upptagen människa. Själv är man arbetslös student. Min kurs börjar om en vecka. Så jag dammar av bloggen lite då och då nån gång i veckan. De vanliga rutinmässiga kategori-inläggen kommer väl i takt med att Clara kommer i ordning där på gymnasiet. 


Ciao,


Klara

Av cklara - 17 augusti 2011 23:51

Man svor att aldrig vara den

som skrev om sig och pojkvännen

Men måste bara säga att

Han är ens värdefulla skatt

I ens hjärta, värdefull,

han är en kista till bredden fylld av gull


Så många vänner trängs där i ens hjärta

att det åsamkar sådan smärta

och sen familj och katt därtill!

Man spricker, vill ej sitta still

Så vann man honom, bonusen

Han är grädden på den goda mosen


Pricken över i 

och crem de la creme

Att träffa honom är som att komma hem

Av cklara - 12 augusti 2011 21:05

Grattis, till att börja med, till alla KClaror. Detta är ju trots allt en CKlara-blogg, så vad vore bloggen utan ett inlägg om namnet själv.


Klara är ett flicknamn som betyder Klar och ljus men som har sin ursprungsbetydelse rotad i latinets Clarus, berömd (vilket är ordet som svenskans klar kommer ifrån).

Som kristna är vi lite stolta över att vårt namn även bars av kvinnan som grundade den fransiscanska nunneorden, Klara av Assissi/sankta Clara på 1200-talet.

Vi är också stolta över stadsdelen Klara i Stockholm efter Sankta Klara kloster där det finns en mycket fin kyrka som heter Klara kyrka. 


Klara ligger på plats 13 på topplistan. 12830 kvinnor bär namnet mot 1 manstackare. Men han tycker vi ska hålla huvudet högt och med stolthet idolisera de många kvinnliga namne han har vid sin sida.

Som:

Klara Svensson, 63kilo tungviktare. Hon kanske har gått upp eller ner nu det vet jag inte, men enligt första träffen på google var det den klassen iallafall. keep on fighting! Härligt med folk som lyckas klättra på karriärstegen!


Klara Andersson, huvudpersonen i Pia Hagmars bokserie om hästtjejen Klara.


Så har vi ju Klara i Mia&Klara-duon, komikern som har gjort en del de senaste åren och som började som radiounderhållare. En till Klara som lyckats med karriären med andra ord!


Och naturligtvis då jag Klara, Clara, vår vän Elise med andranamnet Klara och många fler som jag inte kommer på nu.


Tack för att ni orkade läsa!!


Källa är vanlig allmänbildning (mitt huvud) och svenskanamn.se. 


Love yourselves, muggles!



Ha det gött


Hajj


Av cklara - 12 augusti 2011 20:20

Vi är två stolta SKUL-are. Svenska Kyrkans Unga i Lunds stift är och förblir vår andra familj. Så idag ville vi hedra dem och därmed också oss själva med de klipp vi fick se på Distriksårmötet i våras. Varsågoda.


Vi börjar med verksamhetsberättelsen från 2010.

1:43 - möjligtvis Klara i blond lockig hästsvans.
4:02 - Clara mitt uppe i "I whip my hair back and forth".
Vi är med på fler bilder men jag orkar inte skriva in allt och de flesta är ändå bikinibilder som jag gärna låter bli att väcka uppmärksamhet kring.



Och så ett klipp från Andreasgalan, en tillställning där Cklarorna deltog som stolta funktionärer och festfixare. Allt för vår avgående distriktsordförande, för övrigt en roll som Klaras storasyster övertog.


Gå i frid och tjäna Herren med gjädje. Puss.

Av cklara - 10 augusti 2011 15:00

   För nio år sen började Peter Eriksson leka kurragömma med svenska folket. De hittade inte honom, det gjorde ingen annan heller för den delen, inte ens hans fru. Det är först nu, när Miljöpartiet har utsett hans ersättare som han ger sig till känna. Och en hel nation slår sig för pannan och skrattar åt sin egen dumhet. "Varför letade vi inte där?!". Frågan är bara om Gustav Fridolin kommer vara lika bra på theese childish games, jag tänkte testa honom i Bro Bro Breja när min hälsa och hans mor tillåter.


/clara

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Ny omröstning om utseendet. Berätta vad ni tycker, vi ser inga namn, bara procent och antal röster. So what do you think about our very new look?
 Merlins beard! I actually like this!
 Excuse me, this can´t be the right platform can it? (not really sure what my opinion is)
 I feel like being home.
  I feel like having to kiss that Voldemort guy (Oh no, not the younger version.)
 "It´s like magic!"
 I don´t feel like having to kiss that Voldemort guy but I feel like I dislike.
 "...then everything went cold, as though all the happiness had gone from the world."
 "And all was well."
 "Murder me, Harry."

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards