the daily rune

Alla inlägg under juli 2011

Av cklara - 31 juli 2011 14:27

Inatt drömde jag att jag hade en ballong knuten i min handväska och allt gick superbra på resan och så. Men när jag bad min kompis hålla i ballongsnöret var väskan så tung att hon inte kunde hålla den nere så ballongen flög iväg med väskan dinglade och däri låg mitt pass. 


/Klara

Av cklara - 31 juli 2011 00:11

http://www.sydsvenskan.se/sport/handboll/article1519566/Overgreppen-mot-unga-spelare-fortsatte-i-H43.html 


Gick inte att länka på normalt sätt så jag hoppas detta funkar. Ligger och lyssnar på vacker klassisk musik och läser en inte vacker historia från sportvärlden på Sydsvenskans hemsida. Drabbas man av övergrepp ska man stå på sig. ja shit vad man ska stå på dig. Will save your ass. Heard that many times so must be true. Strenght wins in a match against power-loving. 

Av cklara - 28 juli 2011 10:49

När jag och Klara skrev det här hade vi inte en aning om att J.K Rowling faktiskt redan hade berättat hur det låg till.

  
Sidan jag har tagit det ifrån är för övrigt alldeles fantastisk, en del saker visste jag sen innan, sånt man får reda på om man kollar på allt extramaterial och läser på wikipedia. Men den här personen har verkligen koll på allt, framför allt sker som J.K Rowing har kommit ut med i presskonferenser. Till exempel att Voldemort inte känner kärlek på grund av att han är skapad under inflytande av en kärleksbrygd. It blew my mind, let yours be blewn too: Harrypotterfacts



/clara

Av cklara - 25 juli 2011 15:35

Sometimes I think like this: 


If you are right, I will be left.


(I like to play with words. There is so many ways to look at this sentence. How do you read it?)


//Klear Lee Nuts

Av cklara - 24 juli 2011 19:48

Deep shiet, vi ber inte om ursäkt för osammanhängande meningar.
Klara Nyberg 
Tänk om när man ska dö att döden kommer med en inbjudan till Hogwarts.
Sen när man dör åker man till Hogwarts. Man får ta tåget från perrong nio o ch tre kvart.
När man är framme är man död
Clara Plastgrodan Kristiansen 
Det låter som i sista boken när Harry är halvt död och han är i något mellanting och säger "It looks a bit like Kings Cross station." Och Dumbledore svarar "If you wanted to, you could probably take a train to somewhere."
Klara Nyberg
Jag tror att Albus såg en annan plats, som med erised-spegeln.
Han kanske såg vägen till sitt barndomshem i Godric's Hollow.
Clara Plastgrodan Kristiansen 
Jaaa, kanske.
Efter döden är en del på väg till en ny plats, en del är på väg hem.
 

 
Och det är som det vore min faders röst,
när han ännu var lycklig och ung,
innan sången blev tyst i hans dödssjuka bröst
och hans levnad blev sorgsen och tung.
...
Och här är dungen, där göken gol,
små tösor sprungo här
med bara fötter och trasig kjol
att plocka dungens bär,
och här var det skugga och här var sol
och här var det gott om nattviol,
den dungen är mig kär,
min barndom susar där.


Strövtåg i hembygden - Gustaf Fröding

Presentation

Fråga mig

4 besvarade frågor

Omröstning

Ny omröstning om utseendet. Berätta vad ni tycker, vi ser inga namn, bara procent och antal röster. So what do you think about our very new look?
 Merlins beard! I actually like this!
 Excuse me, this can´t be the right platform can it? (not really sure what my opinion is)
 I feel like being home.
  I feel like having to kiss that Voldemort guy (Oh no, not the younger version.)
 "It´s like magic!"
 I don´t feel like having to kiss that Voldemort guy but I feel like I dislike.
 "...then everything went cold, as though all the happiness had gone from the world."
 "And all was well."
 "Murder me, Harry."

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards